„EKO-SZKOŁA 2022”

W bieżącym roku szkolnym nasza szkoła podjęła wyzwanie i przystąpiła do realizacji Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „EKO-SZKOŁA 2022”

Idea projektu opiera się na promowaniu postaw proekologicznych, a tym samym poprawie stanu środowiska naturalnego.

Każdy z nas chce żyć w nieskażonym środowisku, oddychać czystym powietrzem, jeść zdrową żywność. By tak było, trzeba działać! Czyste środowisko jest niezbędne, nie tylko dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia, ale także dla przetrwania przyszłych pokoleń. 

„Mamy tylko jedną Ziemię,
a jej przyszłość zależy od każdego,
na pozór niewielkiego, ludzkiego
działania, zależy od każdego z nas”

                                                                    Florian Plit

Powalczmy o tytuł EKO-SZKOŁY !!!

 

Zapraszam do współpracy uczniów, rodziców i nauczycieli. Wspólnie stwórzmy EKOZESPÓŁ SP39, czyli grono osób działających na rzecz poprawy środowiska, w którym żyjemy.

                                                                                                                         Koordynator projektu Dorota Mistarz

 

Zadania do wykonania w ciągu roku szkolnego:

1.      akcja ekologiczna (np.: piknik ekologiczny, sadzenie drzew, zbiórka odpadów, zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska, 

         zbiórka elektrośmieci);

2.      impreza szkolna lub wydarzenie o tematyce ekologicznej (np.: Dzień Lasu, Dzień Ziemi, Dzień Ochrony Środowiska, Dzień bez

         Samochodu, Święto Drzewa);

3.      szkolny konkurs z zakresu ekologii/ ochrony środowiska;

4.      gazetki w holu szkoły lub w klasopracowni z zakresu ochrony środowiska; 

5.      lekcje w terenie/ zajęcia terenowe/ wycieczki przyrodnicze;

6.      warsztaty na wybrany temat z zakresu ochrony środowiska, (np. dajemy drugie życie odpadom, budujemy domki dla owadów,

         karmniki, budki lęgowe, szyjemy torby na zakupy);

7.      wystawa ekologiczna (np.: wystawa plakatów ekologicznych wykonanych przez uczniów, wystawa rzeczy zrobionych z odpadów,

         wystawa karmników i domków dla owadów);

8.      ulotka/ broszura/ komiks skierowany do uczniów, z zakresu zmian nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody (np.

         gospodarka odpadami, segregacja śmieci, oszczędzanie wody, oszczędzamy prąd);

9.      doświadczenie / obserwacja przyrodnicza;

strony do e-booka, które zwiększą wiedzę uczniów z zakresu „Niebezpieczeństwa i zagrożenia dla przyrody w XXI wieku” (np. odpady, zmiany klimatu, dziura ozonowa, zanieczyszczenia wody, hałas, promieniowanie, metale ciężkie, pyły, kwaśne deszcze.

 

Segregacja śmieci

Zasady segregacji śmieci ...

Elektrośmieci

Elektrośmieci czyli zużyte, popsute, zniszczone i  niepotrzebne sprzęty elektryczne lub elektroniczne, działające kiedyś na prąd lub na baterie. 

Bądź EKO z klasą 3b

W ramach Ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „EKO-SZKOŁA 2022” uczniowie klasy 3b samodzielnie wykonali ulotki i  broszur dotyczące z zakresu zmian nawyków w życiu codziennym dla dobra przyrody , głównie o segregacja śmieci, oszczędzaniu wody i prądu. Następnie rozdaliśmy...

Warsztaty ekologiczne w klasie 2a

Zajęcia okazały się świetną okazją do przypomnienia jak ważna jest ochrona środowiska,

ŚWIĘTA BEZ PLASTIKU!

 Mimo coraz większej świadomości zagrożeń dla środowiska, jakie niesie ze sobą używanie plastiku, nadal większość z nas przyznaje się do kupowania produktów wykonanych bądź zapakowanych w plastik.  

Komiks ekologiczny

Poniżej prezentujemy komiksy autorstwa naszych uczniów. Brawo!!!!!!! Promują one nawyki przyjazne środowisku- segregację odpadów, oszczędzanie wody i energii. Pamiętajmy o tym w codziennym życiu !

Zapraszamy do obejrzenia komiksów ...

KALENDARZ EKOLOGICZNY

                  WRZESIEŃ

Projekt - „Pomiary kwasowości opadów atmosferycznych”

W celu sprawdzenia, jak bardzo kwaśne są deszcze w naszej okolicy, postanowiliśmy w okresie od 21 października do 15 listopada wykonywać pomiary kwasowości opadów atmosferycznych.

NA GÓRĘ