Pedagog
Elżbieta Mikha - pedagog
|
Poniedziałek |
Wtorek |
Środa |
Czwartek |
Piątek |
Elżbieta Mikha - pedagog |
8:00 – 13.30 |
11.00 – 15.00 |
9.00 – 12.00 |
8.00 – 13.30 |
8.45 – 12.45 |
Oferta dla rodziców, spotkań warsztatowych i wykładowych realizowanych w II półroczu przez specjalistów na terenie ZPPP PORADNIA PÓŁNOC .
Zapisy prowadzone są przez SEKRETARIACIE ZPPP PORADNIA PÓŁNOC od poniedziałku do czwartku w godzinach 11:00-15:00 do 3 dni poprzedzających termin spotkania.
O zapisie decyduje kolejność zgłoszeń.
Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Częstochowie
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Północ
Drodzy Rodzice!
Państwowy Instytut Badawczy NASK dnia 4 grudnia 2023roku opublikował Raport z najnowszego ogólnopolskiego badania uczniów i rodziców NASTOLATKI 3.0.
Edycja objęła rekordową liczbę szkół i uczniów względem lat poprzednich (zwiększenie z 61 do 161 liczby szkół). Kompletne odpowiedzi uzyskano od 4984 uczniów klas VII i VIII.
To, że dzieci korzystają z Internetu na co dzień, jest przecież oczywiste dla wszystkich. Jednak badania naukowe pokazują nie tylko skalę i czas przebywania przez młodzież w sieci,
ale również zjawiska takie, jak narażanie na hejt w sieci, czy nielegalne i niebezpieczne treści oraz wiek cyfrowej inicjacji, który się z roku na rok obniża.
Eksperci NASK zwracają uwagę na to, aby nie zostawiać dzieci samych i nie przerzucać się odpowiedzialności za to, co dzieje się w sieci. To w rękach rodziców i innych dorosłych są narzędzia,
by uczyć najmłodszych tworzenia zdrowych i bezpiecznych więzi społecznych oraz rodzinnych. To dorośli mogą sprawić, że dzieci narażone na trudne przeżycia,
podzielą się z nami swoimi emocjami i zwrócą o pomoc.
Drodzy Rodzice, Ogólnopolska Sieć Edukacyjna służy Państwu wsparciem merytorycznym, np.
na stronie http://itszkola.edu .pl.
Zapraszamy do skorzystania!
RODZICE I NAUCZYCIELE UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTREZEBAMI EDUKACYJNYMI
Edukacyjne Centrum Konsultacji przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 1 w Częstochowie, ul. Legionów 54a zaprasza w każdy wtorek w godzinach 15.30 do 16.30 pod telefonem 34 360 10 72. Można skorzystać z bezpłatnej porady konsultanta dyżurującego mającego doświadczenie z zakresu edukacji i wychowania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub umówić się na spotkanie ze specjalistami. Więcej informacji na stronie internetowej: http://sosw1czestochowa.szkolnastrona.pl
Zapraszamy też do kontaktu email:eck.sosw1czestochowa@interia.pl
Informacja dla rodziców uczniów za specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szkolny pedagog zaprasza do Edukacyjnego Centrum Konsultacji, działającego przy Specjalnym Ośrodku SzkolnoWychowawczym nr 1 w Częstochowie, przy ulicy Legionów 54a.
Konsultacje odbywają się w każdy wtorek w godz.15.30- 16.30.Kontakt telefoniczny 34 360 10 72 lub adres email:eck.sosw1czestochowa@interia.pl
Bez radosnego dzieciństwa całe życie musi być kalekie!
Prowadzimy działania związane z organizowaniem opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. Organizujemy akcje wspierające rodziny najuboższe i wymagające interwencji. Chcemy sprawić, aby nasi uczniowie czuli się w szkole, jak w drugim domu - przyjaznym, ciepłym i bezpiecznym!
Zapraszamy do gabinetu pedagoga szkolnego.
Informujemy, że w Wojewódzkim Zakładzie Opieki Zdrowotnej nad Matką, Dzieckiem i Młodzieżą z siedzibą w Częstochowie został utworzony Ośrodek Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci Młodzieży – Poradnia Psychologiczna dla dzieci i młodzieży, w którym realizowane są świadczenia w zakresie ambulatoryjnym przez psychologów, psychoterapeutów oraz terapeutów środowiskowych. Jest to I poziom referencyjny nowego systemu ochrony zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży.
Praca ośrodków oparta jest przede wszystkim na realizacji świadczeń w środowisku. Z tego powodu zalecany jest wybór ośrodka jak najbliżej miejsca zamieszkania.
DO PORADNI NIE JEST WYMAGANE SKIEROWANIE
ZAKRES UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ
- Porada psychologiczna diagnostyczna.
- Porada psychologiczna.
- Sesja psychoterapii indywidualnej.
- Sesja psychoterapii rodzinnej.
- Sesja psychoterapii grupowej.
- Sesja wsparcia psychospołecznego.
- Wizyta, porada domowa lub środowiskowa miejscowa lub zamiejscowa, realizowana w ramach poradni psychologicznej przez osoby uprawnione do udzielania świadczeń w ramach I poziomu.
ORGANIZACJA UDZIELANYCH ŚWIADCZEŃ
- Świadczeniodawca udziela świadczeń ambulatoryjnych lub środowiskowych następującej grupie świadczeniobiorców: dzieci i młodzież objęci obowiązkiem szkolnym i obowiązkiem nauki oraz kształcący się w szkołach ponadpodstawowych lub klasach tych szkół prowadzonych w szkołach ponadpodstawowych – do ich ukończenia, jednak nie później niż do ukończenia 21 roku życia, a także ich rodzinie lub opiekunom prawnym.
- Świadczeniodawca w uzasadnionych przypadkach udziela porad lub wizyt – w tym konsultacji edukacyjno-profilaktycznych – indywidualnych lub grupowych dla rodzin, opiekunów prawnych, rówieśników lub innych osób stanowiących wsparcie społeczne świadczeniobiorcy.
- Świadczeniodawca w uzasadnionych przypadkach może udzielić świadczenia osobom, o których mowa w ust. 3, bez obecności świadczeniobiorcy, przy zachowaniu zgodności z ustawą z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2019r. poz. 1127).
- Świadczeniodawca udziela świadczeń pięć dni w tygodniu.
- Świadczeniodawca może realizować świadczenia z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.
- Świadczeniodawca koordynuje udzielane świadczenia m.in. z poradnictwem psychologiczno-pedagogicznym w szkołach, szczególnie z nauczycielami, pielęgniarką środowiska nauczania i wychowania lub higienistką szkolną, specjalistami psychologami i pedagogami pracującymi w placówkach oświatowych (po uzyskaniu zgody rodziców lub opiekunów prawnych świadczeniobiorcy albo pełnoletniego świadczeniobiorcy) oraz asystentami i pracownikami socjalnymi w podmiotach pomocy społecznej. Koordynacja w tym zakresie może być prowadzona z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych.
Organizując pracę pedagoga w naszej szkole, korzystamy z bogatego dorobku i wieloletnich doświadczeń najwybitniejszych polskich wychowawców dzieci i młodzieży. Oto najważniejsze założenia wszystkich działań pedagogicznych naszej placówki :
Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do celu.
Dzieci chcą się śmiać, biegać, swawolić. Chcą, by traktować je poważnie,
żądają zaufania, wskazówki, rady.
Staramy się rozpoznawać indywidualne potrzeby naszych uczniów oraz analizować przyczyny niepowodzeń szkolnych. Zastanawiamy się, jakie formy i sposoby udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej będą najlepsze !
Dziecko chce, by wychowawca właśnie wtedy okazał mu życzliwość,
gdy winne, gdy złe, gdy je spotka nieszczęście.
Wychowawca nie wtłacza, a wyzwala, nie ciągnie,
a wznosi, nie dyktuje, a uczy,
nie żąda, a zapytuje.
Kładziemy duży nacisk na współpracę z wychowawcami klas, bardzo ważne jest dla nas uświadomienie nauczycielom roli dobrego wychowawcy!
Jest wiele okropieństw na tym świecie, ale najgorszym
jest kiedy dziecko boi się swojego ojca, swojej matki, swojego nauczyciela.
Wspieramy rodziców i dzieci w procesie wychowawczym zarówno na terenie szkoły, jak i w domach rodzinnych. Przypominamy o konieczności wzajemnej współpracy i zrozumienia.
Dziecko jest jutrem. Ono będzie pracownikiem,
będzie obywatelem, będzie pracodawcą, ale czekać trzeba.
Cierpliwie czekać. Czujnie czekać…
Kształtujemy u naszych uczniów pozytywne postawy społeczne. Uczymy szacunku do siebie i innych, tolerancji, uczciwości, empatii.
Baty, dla dorosłych nawet, będą tylko narkotykiem,
nigdy środkiem wychowawczym. Kto uderza dziecko, jest jego oprawcą.
Wszystko, co osiągnięte tresurą, przemocą, naciskiem
jest nietrwałe, niepewne, zawodne…
Organizujemy zajęcia na temat bezpieczeństwa osobistego dzieci. Mówimy o niebezpiecznych sytuacjach w domu i poza nim, przestrzegamy i uczymy odpowiedniego reagowania.
Dziecko obserwuje siebie, analizuje swe czyny.
My tylko tej pracy nie dostrzegamy, bo nie umiemy czytać między
wierszami jego od niechcenia rzucanych zdań…
Rozwijamy umiejętność radzenia sobie z własnymi uczuciami, rozumienia swych emocji, nazywania ich i wyrażania w odpowiedni sposób.
Jeśli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie,
musicie dostrzec ,że najwyższa jest radość z pokonanej trudności,
osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy.
Radość tryumfu i szczęście samodzielności, opanowania.
Zapoznajemy ze sposobami efektywnego uczenia się, wdrażamy do samodzielności, zachęcamy do pokonywania własnych słabości, opracowujemy system motywacji.
Zapraszamy do gabinetu pedagoga szkolnego
Elżbieta Mikha